maanantai 6. helmikuuta 2012

Josh Hutcherson puhuu Peetasta, Nälkäpelistä, piloista yms.

New York Magazine keskusteli Josh Hutchersonin kanssa Journey 2: The Mysterious Islandista ja Nälkäpelistä. Josh kertoi mm. kuinka alunperin löysi Nälkäpeli-kirjat, piloista, yms.
Kuinka alunperin löysit Nälkäpeli-kirjat? Mikä oli reaktiosi?
Luin ne heti, kun minulle selvisi, että niistä tehtäisiin elokuvia. Menin ja hankin kirjat ja "ahmin" ne. Luin jotain kahdeksan tuntia päivässä! Ja minä vain rakastuin niihin. Rakastan koko maailmaa, joka luotiin, ja pidän osista, jotka perustuvat tähän todellisuuteen, kuten millaista tosi-tv on ja kuinka hallituksemme on yksi prosentti ja me olemme 99 prosenttia.
Mikä oli lähestymistapasi Peetan näyttelemiseen?
Minusta tuntuu, että olen aikalailla kuin Peeta, enkä tiedä mitä olisin tehnyt, jos en olisi saanut osaa. Enkö olisikin huono näyttelijä, jos en voisi näytellä itseäni? Luulen, että yksi suurimmista hankaluuksistani oli saada Peetasta niin vahva kuin mahdollista. Hän voi vaikuttaa vähän pehmeältä - koska hän myötään rakkautensa Katnissia kohtaan ja hän on herkkä. Mutta hänellä on selkärankaa. Hänellä on vahvat uskomukset. Hän pitää ihmisistä. Ja meillä on samanlainen huumorintaju.
Mutta sinä olet enemmän pilailija...
No, Journeyssa, minulla oli jatkuva pila meneillään kuvatessamme viidakossa, jossa minulla oli oksa tai risu ja minä sörkin sillä jonkun korvaan ja sain heidät luulemaan, että heillä oli siellä ötököitä. Vanessa [Hudgens] ja minä pilailimme kerran kahdeksan minuuttia Luisin [Guzman] kustannuksella, törkkien jotain hänen korvaansa, vetämällä se ulos, katsomalla hänen pimahtamistaan. Oli niin vaikeaa olla nauramatta. Ja vihdoin hän sanoi, "Näen teidät." Se oli varmasti paras. Ja Nälkäpelissä otin nuken, yhden jonka oli ollut tarkoitus olla vainopistiäisten hyökkäyksen kohteena, ja pistin sen Jenniferin kylpyhuoneeseen ja kun hän avasi oven, hän pissasi housuihinsa. Tai niin minulle kerrottiin - hän kertoi minulle myöhemmin. En saanut tästä visuaalista vahvistusta. Mielestäni olen pohjimmiltani 5-vuotias sydämessäni.
Tuleeko sinulla olemaan aikaa tehdä kolmatta Journey-elokuvaa tai osallistua The Kids Are All Rightin HBO-showhun? Haluaisitko? Vai tulevatko Vihan liekkien ja Matkijanärhen kuvaukset viemään kaiken aikasi?
En tule aloittamaan Nälkäpeli-trilogian seuraavaa osaa ennen kuin kesällä tai syksyllä, joten minulla on vähän aikaa tehdä jotakin. En kuitenkan ole suuri TV:n ystävä. Pidän elokuvien tekemisestä. Ja tällä hetkellä heillä pitäisi olla joku nuorempi näyttelemään Laseria [The Kids Are All Right]. Mutta osallistuisin toiseen Journeyyn. Minun pitäisi nähdä millainen matka [olisi kyseessä]. Olisi siistiä mennä kuuhun. En tiedä miten se teknisesti toimisi - kuun painovoima olisi haaste - mutta se olisi siistiä.
Oletko kuullut, että on ihmisiä, jotka pitävät nyt Nälkäpeli-juhlia, joissa he pukeutuvat hahmoiksi? Kristen Bellillä oli sellaiset 30-vuotissyntymäpäivänään.
Se on hullua. Hulvatonta. Jos joku kutsuisi minut yhteen sellaiseen, minun pitäisi mennä Katnissina. Se olisi ainoa vaihtoehto.
Lähde 1, lähde 2

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti