lauantai 4. helmikuuta 2012

Amandla Stenberg puhuu Nälkäpelistä, musiikista ja stunteista


Time Out Chicagolla oli mahdollisuus haastatella Amandla Stenbergiä puhelimen välityksellä Nälkäpelistä. Häneltä kysyttiin mm. koe-esiintymisestä, stunteista ja musiikista.
Milloin luit Nälkäpelin ensimmäisen kerran?
Luin kirjat noin vuosi sitten, kun olin seitsemännellä luokalla. Kaikki luokkakaverini lukivat niitä ja puhuivat siitä, kuinka hyviä ne olivat ja minä ajattelin, "Hei, minun pitäisi kokeilla niitä." Minä vain kahlasin niiden läpi, ne vain ovat niin hyviä. Rakastuin Rueen heti. Rakastan sitä, kuinka musikaalinen hän on, ja nopea ja fiksu.
Millainen koe-esiintymisesi oli?
Valmisteluksi äitini otti joitain vaatteitani ja pyöritti niitä takapihalla saadakseen ruohotahroja niihin ja pistimme risuja hiuksiini. Gary Ross, ohjaaja, oli hyvin vaikuttunut. Hän sanoi, että minulla oli oma hius-, meikki- ja vaateyksikköni.
Mitä muuta teit vakuuttaaksesi hänet, että voit olla Rue?
Puhuin vain siitä kuinka paljon samaistuin hahmoon. Kerroin heille myös, kuinka olen parkourannut, joten minulla on jotain puissa hyppimistaitoja.
Teitkö mitään stuntteja elokuvassa?
Tein jotain juttuja. Minun ei tarvinnut tehdä mitään kovia juttuja, mutta minut kiinnitettiin customvaljaisiini. Lensin ympäri huonetta ja hyppäsin puusta puuhun. Rakastin sitä, koska tunsin olevani kuin Peter Pan. Meillä on jotain siistejä kohtauksia, joissa olen puussa Jenniferin kanssa.
Kirjassa on avainkohtaus, jossa Katniss laulaa Ruelle tuutulaulun. Jotkut fanit ovat inspiroituneet tästä osuudesta niin paljon, että ovat kirjoittaneet omia melodioitaan ja ladanneet laulun Youtubeen. Mitä voit kertoa meille siitä kohtauksesta?
Sinä [kuvaus-] päivänä minulla oli itse asiassa kunnia tavata Suzanne Collins, kirjailija. Se oli uskomatonta. Puhuimme kohtauksesta ja kuinka Rue yrittää olla rohkea Katnissin takia... Se on todella niin tärkeää kaikille, jotka työskentelivät elokuvassa, että se pysyy uskollisena kirjoille, jotta fanit ovat todella iloisia siitä.
On hienoa, että teet musiikkia, mikä on Ruen lempijuttu.
Tulen tosi musikaalisesta perheestä. Isäni opetti minua soittamaan kitaraa. Soitan myös viulua ja rumpuja. Viulun soittamisen aloitin ala-asteella. Rummut tulivat itse asiassa, kun olin yhdessä esityksessä/ohjelmassa nimeltä Rock Star, mikä oli tosi mahtavaa. Teimme Ramonesin kappaletta, joten ajattelin, "Miksen soittaisi rumpuja?"
Mitä haluaisit tehdä tulevaisuudessa? Näyttelemistä, musiikkia vai molempia?
En ole varma. Rakastan kaikenlaista taidetta. Tarkoitan, että minä rakastan piirtämistä ja näyttelemistä ja musiikkia. Minulle on avoinna niin monta ovea, että voisin mennä mihin suuntaan vain.

Lähde 1, lähde 2

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti