tiistai 20. maaliskuuta 2012

ComingSoon.net haastattelee Isabelle Fuhrmania, Alexander Ludwigia ja Amandla Stenbergiä

ComingSoon.net haastatteli äsken Isabelle Fuhrmania [Clove], Alexander Ludwigia [Cato] ja Amandla Stenbergiä [Rue] ja kysyi heiltä mm. mitä he oppivat harjoitellessaan roolejaan varten. Lue osa haastattelusta suomennettuna alta!
Olitteko kaikki lukeneet kirjan ennen elokuvaa?
Alexander: Siitä on kirjakin?! (nauraa) Ehdottomasti. Ilman muuta. Me olimme kaikki kirjan suuren suuria faneja.
 Oliko teillä suosikkihahmoja?
Isabelle: Kyllä, ehdottomasti. Minun suosikkini olivat Katniss ja Rue. He vain ovat samaistuttavia ja rakastettavia.
Millaista sitten oli se, että halusit tappaa heidät?
Isabelle: (nauraa) No, sanon aina, että sinun täytyy rakastaa hahmojasi. Se tarkoitti kirjan uudelleen lukemista ja opettelemista rakastamaan hahmoa, joka on oikeasti paha hahmo. Siitä se sitten oli sen selvittämistä, että kuka hän oli ja mikä teki hänestä niin kamalan ja henkisesti häiriintyneen.
Alexander, tämä on sinulle hyvin erilainen rooli verrattuna Kilpajuoksuun taikavuorelle. Olet paha tyyppi hyvän sijaan. Millaisen treenin jouduit käymään läpi toiminta-puolen jutuista?
Alexander: Olet oikeassa, ehdottomasti. Kun minulle tarjottiin Caton roolia, tartuin tilaisuuteen. Minulla ei ole oikeastaan koskaan ollut tilaisuutta näytellä pahista ja se on aina ollut jotain, mitä todella, todella halusin tehdä. Se on ihmisen pimeän puolen kokemista. Cato on tosi, tosi kieroutunut yksilö. Työskentelimme kovasti fyysisellä tasolla. Harjoittelin Navy SEALin kanssa saadakseni lihasmassaa. Tonneittain kaksintaistelua.
Isabelle: Työskentelimme tosi paljon yhdessä harjoitellessamme. Hänellä oli miekka ja minulla veitsi ja kun harjoittelimme niillä, se oli aikalailla sama lukuun ottamatta eri kokoja.
Amandla, sinulla on joitain elokuvan kauneimmista ja liikuttavimmista kohtauksista. 
Amandla: Joo ja se tietty päivä kulisseissa oli tavallaan aika vakava. Jennifer [Lawrence] on äärettömän hauska. Joka kerta, kun saimme oton loppuun, hän sanoi, "Sepä oli piristävää! Rakastin sitä!" Sitten kaikki alkoivat nauraa. Se tavallaan piti sen kevyenä.  
Mikä oli suurin asia, minkä opitte itsestänne tällaista elokuvaa tehdessänne?
Alexander: Puhuessani itsestäni, vaati paljon vaivaa löytää tapa, miten näytellä vihollista. Sen mielenlaadun parissa pitää todella työskennellä. Se ei ole jotain, mikä vain tulee helposti. Hyvien tyyppien näytteleminen on vain jotain, joka vain tuntuu minulle luonnollisemmalta. Veikkaan, että tykkään ajatella itseni hyvänä tyyppinä. Se vaatii ehdottomasti paljon työtä. Paljon tutkintaa ja taustatarinan luomista.
Isabelle: Minä opin paljon taidoistani. Paljon psykologisesta puolesta, ollessani paha hahmo, mutta hänellä oli täysin erilaiset motiivit kuin hahmoilla, joita olen koskaan aikaisemmin näytellyt.   Yritin vain ymmärtää, kuka hän oli ja mistä hän tuli. Miksi hänestä tuli niin häiriintynyt.
Amandla: Luulen, että sanoisin saman asian, opin näyttelemisestä. Jenistä tuli myös todella hyvä ohjaaja minulle ja joku, johon pystyin tukeutumaan. Jos minulla oli erilainen käsitys kohtauksesta kuin Garylla [Ross] tai kenellä tahansa muulla, hän tavallaan selitti sen minulle, kunnes se oli kristallin kirkasta minulle. Minä myös todella opin Ruesta ja miten, jopa hänen suuressa kohtauksessaan, vaikka hän onkin äärimmäisen peloissaan, hän yrittää aina olla rohkea Katnissin vuoksi, koska hän haluaa Katnissin jatkavan ja voittavan pelin. Siitä tui jotain, minkä todella ymmärsin ja minä todella pääsin sisälle kohtaukseen sen jälkeen.
Lähde 1, lähde 2 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti