maanantai 9. tammikuuta 2012

Elizabeth Banksin haastattelu Nälkäpelistä


The Huffington Post haastatteli Elizabeth Banksia viikonloppuna. Elizabeth puhuu PALJON Nälkäpelistä ja mm. työskentelystä Woody Harrelsonin [Haymitch] kanssa.
Niin dystopinen ja fantastinen kuin Nälkäpeli onkin, se näyttää sopivan myös häilyväisemään maailmaamme juuri nyt. Silti, kuinka teet lapsille elokuvan lapsista tappamassa lapsia?
Nälkäpeli on niin ajankohtainen, koska se on totalitaarisen yhteiskunnan kaatamisesta ja olen aika varma, että juuri niin tapahtuu maailmanlaajuisesta juuri nyt. Minulle Nälkäpelin sanoma on, että vallankumous voi lähteä yhdestä henkilöstä, yhden henkilön hyvästä teosta. Mielestäni on tärkeää kertoa lapsille, että heillä on väliä, että yksilöillä on väliä ja että kaikki lasketaan, se on minulle Nälkäpelin sanoma. Se on, mitä toivon lasten saavan siitä irti.
Sinä muuntauduit täysin näytellessäsi Laura Bushia 2008-vuoden elokuvassa "W" ja nyt teet sen taas Effien vuoksi.
Hauska osa näyttelijänä ja kameleonttina olemisessa on ulkonäöstä vastuussa oleminen. Effie on hyvin teatraalinen, yliampuva, täysin erilainen kuin minä. Olen todella innoissani siitä, että ihmiset pääsevät näkemään kuvaukseni. Minulla ei ole hajuakaan siitä, että tulevatko he pitämään siitä. Toivon, että tulevat. Tiedän, että elokuvan tekijät tulevat ja Suzanne Collin siunasi kaiken, mitä teimme. Yhteistyö minun ja Academy Award-ehdokkuuden saaneiden hius- ja maskeeraus- ja vaateihmisten välillä oli todella hauskaa.
Odotan innoissani näkeväni sinun kanssakäymisesi Woody Harrelsonin, Haymitchinä, kanssa.
Minäkin odotan innolla ihmisten näkevän sen. Koska me työskentelimme todella kovasti - käsikirjoituksessa ei ollut paljon kanssakäymisestä ja me teimme paljon tästä suhteesta. Hahmomme eivät todella pidä toisistaan. Mutta meidän täytyi myös työskennellä yhdessä. Se on kuin mikä tahansa hyvä rakkaussuhde - meidän välillä on paljon rakkautta ja vihaa.
Niin monet fanit ovat innoissaan siitä; tunnetko paineen?
En todellakaan. En vain voi. En todella halua ihmisten olevan pettyneitä - olen itse kirjojen fani, joten tietysti vain haluan haluan sen olevan uskollinen kirjalle ja tekevän oikeutta hänelle [Suzannelle?]. Mutta rakastin Effietä. Rakastin sen näyttelemistä, rakastin sitä, millainen siitä tuli, olen hyvin ylepä siitä, joten aion vain olla välittämättä kenestäkään vihaajasta.
Lähde

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti