tiistai 24. tammikuuta 2012

Elizabeth Banks puhuu Nälkäpelistä ja Effiestä

CraveOnline sai Elizabeth Banksilta haastattelun, jossa puhutaan hänen uuden elokuvansa Man on a Ledgen lisäksi myös Nälkäpelistä. Aluksi Elizabeth kertoo Nälkäpelin juonesta haastattelijalle, joka ei ole lukenut kirjaa (ainakin vielä...), minkä jälkeen haastattelu jatkuu näin:
Joten et yritä puhua heitä pois reunalta, vaan oikeastaan yrität puhua heidät reunalle. [viittaus Man on a Ledgeen]
 No, heillä ei ole valinnanvaraa, kun he ovat menossa peliin. Yritän tehdä parhaan pelin, joka se voi olla. Yritän saada koko tilanteelle parhaan mahdollisen ilmeen. Tiedäthän, "peliin meneminen on itseasiassa kunnioitettavaa," se on heidän velvollisuutensa. Tulevaisuuden Amerikka on nimeltään Panem, ja heidän velvollisuutensa Panemille on mennä peliin. Ja tietysti he eivät halua olla siellä, koska he kuolevat, ja minä olen tavallaan kuin, "Hei, siitä tulee mahtavaa! Teistä tulee kuuluisia!" Minulla on todella outo hahmo, koska hän on toissalta kuin hallinnon sätkynukke, mutta taas toisaalta hän aikalailla rohkaisee lapsia.
Näin jotain still-kuvia sinusta elokuvassa ja sinulla on tosi huomiota herättävä tyyli. Onko se tulevaisuuden tyyliä?
Kaikki, mitä teimme elokuvassa, perustuu hyvin tarkasti kirjaan. Olemme tosi uskollisia kirjalle. Joten Suzanne Collins, Nälkäpelin kirjoittaja, keksi kaikki nämä hullut, oudot jutut, joilta hän halusi kaikkien näyttävän ja me laitomme sen elokuvaan. Joten älä minua syytä.
Oh, en minä valita. Mielestäni se on hottia.
Me teimme kaikki tavallaan yhteistyötä. [...] Jokaisella, joka lukee kirjan, on omanlainen kuvansa mielessään ja tulkitsee sitä omalla tavallaan. Joten meidän versiomme Effiestä on, se on kuin kuuden eri ihmisen tulkinnat, jotka on sekoitettu yhteen ja kasattu tällaiseksi.
Minä todella odotan näkeväni sen. Katson jatkuvasti tätä kirjaa ja ajattelen, "Oh, minun pitäisi lukea se, mutta olen niin kiireinen..."
Koko jutun lukeminen vie sinulta viisi tuntia. Sinä et voi laskea sitä alas.
Olitko fani, ennen kuin pestauduit elokuvaan?
Kyllä, olen todella ylpeä fani. Olin kirjan aikainen omaksuja. Luin kirjat kauan ennen kuin ne olivat bestsellereitä. Kustantajaystäväni antoi sen minulle, ja niin minä olin tsekannut ne ikuisuus sitten.
Lähde 1, lähde 2

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti