tiistai 27. lokakuuta 2015

Uusia still-kuvia Empiren Matkijanärhi osa 2-artikkelissa



Matkijanärhi osa 2:ta ei nyt nähdä Empiren kannessa, mutta uusimmassa numerossa on silti juttua elokuvasta ja pari uutta still-kuvaa! Kyseinen numero tulee Suomessa saataville 10.11. Tässä kuitenkin pari pätkää jutusta ja lisäksi Jabberjays.netistä löytyy kuvat koko artikkelista.


Francis Lawrencesta Matkijanärhi osa 1:stä, kun Empire muistuttaa, ettei se ollut yhtä menestynyt kuin Vihan liekit:
"Se on ensimmäinen, joka on tunnelmaltaan täysin erilainen. Koko tarinan kannalta se on toisen osion hiljainen kohta, jossa päähahmo jätetään sivuun ja häntä manipuloidaan ja hän asuu maan alla. Peliä ei ole ja se on paljon poliittisempi ja keskittyneenmpi propagandaan... Minusta ihmiset, jotka ymmärsivät ajatukset ja teemat ja mitä teimme elokuvan kanssa pitivät siitä. Minusta elokuvaa kohtaan tuli kyynisiä kommentteja, joiden mukaan se oli vain rahastusta, mikä aiheutti minulle pettymyksen, koska olen oikeastaan tosi ylpeä siitä ja mistä se kertoo... En tiedä, miten tehdä viimeinen kirja yhdeksi elokuvaksi. Ellet sitten päätä, 'Se propaganda-juttu ei ole mielenkiintoinen ja Peetaa ei tarvinnut kidnapata.' Kaikki nämä ideat olisi pitänyt leikata. Minusta se ei olisi ollut mielenkiintoista ja sitä lukua tarvittiin. Olen edelleen sen takana."
Hyvä Francis! Tässä vielä vähän Matkijanärhi osa 2:sta:
"Capitolista tulee areena. Tätä ei ole parannettu tekemälle siitä vain isompi ja rohkeampi. Tässä elokuvassa kaikki ideat ja kilpailu ja suhteet törmäävät yhteen. Joten siinä mielessä se on koko joukon eeppisin ja tunteellisin. Siinä, että se on sarjan ensimmäinen elokuva, joka todella loppuu, on jotain tosi tyydyttävää. Siinä ei ole "cliffhangeriä", siinä ei ole härnäystä. Se loppuu."

Tässä vielä Jennifer Lawrencen suusta pieni pätkä kuvausten viimeisestä päivästä, jota emme olekaan ennen kuulleet:
"Viimeisenä päivänä kaikki olivat, 'Oh my God!' Minä olin ärtynyt. Olin, 'Minä en ole iloinen tästä. Lopettakaa.' En vain halunnut sen loppuvan. Minulla ei itse asiassa ole vapauden tunnetta, jota odotin. Minä todella nautin sarjoista. Niissä pääsee työskentelemään uudestaan samojen ihmisten kanssa. Se on kuvausten pelottava osa: menet uuteen kaupunkiin ja olin kaukana kaikesta ja kaikista tuntemistasi ja lopussa kaikki ovat hyvin läheisiä. Sarjoissa kaikki tuntevat toisensa. Se on yksi syy, miksi olen surullinen joutuessani hyvästelemään nämä elokuvat. Tulen ikävöimään sitä."
Et ole ainut, Jen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti