tiistai 27. lokakuuta 2015

Josh Hutcherson puhuu tulevaisuudensuunnitelmistaan

Josh Hutcherson on antanut monia haastatteluja hänen lyhytelokuvansa The Rustedin julkaisemisen myötä ja hän on jonkin verran puhunut myös Nälkäpeleistä niissä. Timen haastattelu on mielestäni parhaita, joten valitsin siitä muutamia pätkiä suomennettavaksi! Tässäkin puhutaan muiden tapaan suuremmaksi osaksi The Rustedista, mutta haastattelussa tulee esiin muutamia mielenkiintoisia pointteja esim. Joshin tulevaisuudensuunnitelmista. Koko haastattelu on luettavissa Timen sivuilla!
Huomasin lopputeksteistä, että tuotit elokuvan yhdessä äitisi kanssa.
Joo, hän on tehnyt tätä näyttelemisjuttua kanssani siitä asti, kun olin yhdeksän, matkustaen ympäriinsä kanssani. Hän ei ole koskaan ollut managerini, koska hän on äitini ja halusimme pitää ne erillään. Mutta hän on aina ollut tosi innokas tarinoita ja käsikirjoituksia kohtaan ja auttanut minua valitsemaan monia tekemistäni elokuvista. Perustimme tuotantoyhtiön yhdessä muutama vuosi sitten. Meillä on seitsemän projektia, joita kehitämme yhdessä. Olemme hyvä tiimi, koska minä olen luova puoli ja hän on tosi käytännöllinen ja superjärjestelmällinen, mikä ei ole ollenkaan minun vahvuuteni. Tämä on ensimmäinen juttu, jonka olemme tuottaneet yhdessä alusta loppuun. Aika hyvin, ensimmäinen juttu, jonka teet ja Ron Howard on mukana. 
Miten lähestyt roolia, jota tulet näyttelemään vain 17 minuutin ajan verrattuna rooliin kuten Peeta, jota olet näytellyt neljässä yli kahden tunnin elokuvassa?
En lähesty sitä erilailla. Minusta suurin ero tulee käsikirjoituksesta. Henkilöiden todellisen olemuksen ja heidän läpi käymiensä asioiden toteuttaminen on hankalaa saavuttaa 15 minuutissa. Joten taputukset Kat Candlerille, käsikirjoittaja-ohjaajallemme, sen tekemisestä, koska hän todella teki sen hienovaraisesti, mutta silti kertoi keitä nämä ihmiset todella ovat. [Hahmolleni] rakentamamme taustatarina oli kolmesivuinen ja käsikirjoituksemme vain 15-sivuinen.
Olet kertonut haluavasi ohjata tulevaisuudessa. Onko sinulla konkreettisia suunnitelmia siihen liittyen?
Olen kirjoittanut lyhytelokuvan ja kehitän vielä sen käsikirjoitusta. Se on todennäköisesti ensimmäinen asia, jonka tulen ohjaamaan. Parin tuotantoyhtiöni kehittelyssä olevista projekteista kohdalla mietin ohjaamista. Olen aina 9-vuotiaasta asti ollut kiinnostunut kaikista elokuvanteon puolista. Minulla oli aina kuvausten päättymisen jälkeen taoana hengailla kameramiesten kanssa. Olen ehdottomasti valmis siihen, mutta olen hermostunut. En ole perfektionisti, mutta kun teen jotakin, haluan tehdä mikä on oikein. Pistän itsestäni kaiken elokuvaan, jota teen. Monet ovat vain, "Tee se, siinähän opit." Mutta minä todella haluan sen olevan hyvä, joten etenen rauhallisesti.
Miltä tuntuu valmistautua hyvästelemään Peeta ja Nälkäpeli-perheesi?
Se on kaksijakoinen tunne. Se on suuri osa minua ja tulen ikävöimään elokuvien kuvauksia, koska se oli mitä hauskinta. Meistä tuli niin läheisiä tämän puolivuosikymmenen aikana. Mutta olen valmis seuraavaan asiaan. On mennyt neljä ja puoli vuotta ja joka vuosi kuvataan elokuva ja tehdään vähintään kolme ja puoli viikkoa pressiä, joten se on ollut suuri sitoumus. On mukavaa saada vapauteni takaisin. Sanoisin sen olevan puolet ja puolet, olen puoliksi innoissani päästessäni siirtymään seuraavan projektiin ja puoliksi harmissani, etten voi tehdä lisää näitä elokuvia.
Onko sinulla minkäänlaista helpotuksen tai innostuksen tunnetta siitä, että voit luoda itsesi erillään tästä roolista, johon sinut on liitetty niin vahvasti?
Ehdottomasti on. Mutta on myös pelkoa siitä, että ihmiset ovat jäädyttäneet sinut siihen rooliin loppuelämän ajaksi. On hankalaa irrottautua siitä, mutta jännittävää, varsinkin näin menestyneen sarjan jälkeen, ottaa ihmisten sinua kohtaan esittämä innokkuus ja päästä toteuttamaan itseään ja tehdä mitä haluaa. Juuri nyt olen tosi valikoiva projekteista, jotka haluan tehdä, koska voin olla. On siistiä päästä määrittelemään itsensä uudestaan.   
Josh tulee aina olemaan meidän Peetamme, mutta ainakin minä odotan innolla näkeväni hänet muissa rooleissa! Eilen ilmoitettiin, että Josh nähdään tanskalaisohjaaja Per Flyn elokuvassa Backstabbing for Beginners. Hän toimii myös elokuvan vastaavana tuottajana! Elokuvan kuvaukset alkavat tammikuussa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti