perjantai 25. huhtikuuta 2014

Sam Claflin puhuu Finnickistä ja fanien reaktiosta hänen valinnastaan rooliin


Reuters haastatteli Sam Claflinia hänen promotessa uutta elokuvaansa The Quiet Onesia ja siinä samalla hän puhui myös Finnick Odarirista ja fanien negatiivisista reaktioisa siihen, että hänet valittiin rooliin.
Olet usein näytellyt romanttista kiinnostuksen kohdettu. Oletko huolissasi siitä, että sinut aletaan nähdä pelkästään romanttisena sankarina?
Se on ehdottomasti jotakin, mikä edelleen pelottaa minua. Nytkin olen keskellä prosessia, jossa yritän päättää, missä haluan Nälkäpelin jälkeen ja haluan tehdä oikean päätöksen. Haluan pitkäaikaisen uran, enkä olla joku, joka tekee saman jutun yhä uudestaan ja uudestaan, johon ihmiset kyllästyvät ja unohtavat, koska seuraava nuori, paremman näköinen versio sinusta ilmestyy kuvioihin. Haluan kokeilla taitojani erilaisissa jutuissa, haluan olla hahmonäyttelijä. Haluaisin pitää itseäni kameleonttina.
Mikä veti sinut Vihan liekkien Finnick Odairin puoleen?
Tietämys matkasta, jonka hän käy läpi, mistä se alkaa; hänellä on ulkokuori, hän on itsevarma, charmikas mies, todella hyvän näköinen ja häntä arvioidaan usein ulkonäkönsä perusteella, minusta hän on Hollywoodin ruumiillistuma... mutta sisällä onkin meneillään paljon enemmän. Hän on kanssani sillä tavalla hyvin samanlainen, uskon näyttäväni rohkeaa naamaa hyvin usein, vaikka oikeasti ajattelisinkin olevani niin hermostunut ja peloissani siitä, mitä on meneillään. Hän on niin haavoittuvainen ja naiivi, hänen vain täytyy suojautua kuoreen.
Mikä on ollut pelottavin hetki urallasi?
Luulen, että Finnick Odairin näytteleminen voisi olla urani pistävä hetki siinä mielessä, että pistin itselleni hurjasti paineita. Olin valtavan peloissani liittymisestä sarjaan, jonka fani olin jo, ja jossa oli mukana sellaisia henkilöitä kuin Jennifer Lawrence, Woody Harrelson ja Philip Seymour Hoffman. En tiennyt mitä tehdä itseni kanssa. Monilla faneilla oli paljon negatiivisa ajatuksia roolista.
Miten käsittelet negatiivisuutta?
Käytän sitä edukseni. Se sai minut työskentelemään lujemmin... se työnsi minua eteenpäin, kun taas jos kaikki olisivat ajatelleet, "Hän on täydellinen sellaisena kuin on", luulen, etten olisi tehnyt mitään; olisin vain ilmaantunut paikalle. Mutta minä ajattelin, että "Minä todistan teidän olevan väärässä", ja voin vain tehdä sen minkä voin ja jos he edelleen vihaavat minua, he vihaavat minua, en voi muutta naamaani, anteeksi vain. No, leikauksella voin! (nauraa) 
Koko haastattelun voi lukea täällä. Hän puhuu vielä The Quiest Onesista.

Lähde

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti