maanantai 8. heinäkuuta 2013

Woody Harrelson Nälkäpelistä: "Olen osa tätä suurta ilmiötä"

ShortList -lehden haastattelussa Woody Harrelson kertoo kuuluisan tarinan siitä, miten hän ensin tyrmäsi Gary Rossin tarjouksen Haymitchin roolista, oli mukana suuressa elokuvasarjassa ja hänen toiveistaan Vihan liekkien yltävän Nälkäpelin tasolle.

Voitko kertoa meille vähän Vihan liekkien etenemisestä? 

En ole nähnyt sitä, mutta olen kuullut että se näyttää hyvältä!

Millaista on olla osa niin massiivisen ilmiömäistä elokuvasarjaa? Tämähän on ensimmäinen, jossa...

... Jossa olen ollut, ja josta on tullut hitti [nauraa].

Ei, vaan kun sinua ei yleensä yhdistettäisi näin pinnalla olevaan projektiin.

Rakastan sitä. Minä todella rakastan. Sanoin ensiksi ei, mutta ohjaaja soitti ja sanoi, että; "Sinun on tehtävä tämä minulle! Minulla ei ole toista vaihtoehtoa", ja hän kuulosti niin innostuneelta että ajattelin, että jos hän oikeasti minut tahtoi niin palavasti niin selvä homma! Vain yksi keskustelu sai minut ottamaan riskin ja tässä ollaan, mukana isossa elokuvailmiössä!

Oletko yllättynyt Nälkäpelin suosiosta?

Olen todellakin. En tiennyt mihin ryhdyin.

Hollywoodin sanotaan nojaavan tällä hetkellä liikaa suuriin elokuvasarjoihin. Onko tämä sinusta totta?

No. Hollywoodilla on monta puolta; on indie, jota rakastan. Mutta sitten taas studioiden on tehtävä rahaa. Ne ovat isoja yhtiöitä, joten ymmärrän kyllä miksi ne tekevät sitä minkä ovat huomanneet tuotteliaaksi. Yleensä jatko-osat eivät ole niin hyviä kuin alkuperäiset, mutta toivon ettei niin käy Nälkäpelin kohdalla. En ole nähnyt sitä, mutta jos se on edes yhtä hyvä, niin miksei. Moraalini ei seiso sen tiellä. Hitot! Tehkää se!


Koko Woodyn haastattelun voit lukea täältä! Se sisältää mm. vastauksia kysymyksiin koskien uutta elokuvaa Suuri puhallus, joka nähdään Suomenkin valkokankailla 19.7. alkaen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti