maanantai 29. heinäkuuta 2013

Lionsgaten markkinointipäällikkö puhuu Vihan liekkien marketoinnista + uusi kuva Peetasta!

Tim Palen päätti, ettei Nälkäpelin areenakohtauksia julkaista ennen ensi-iltaa. Hän on Lionsgaten markkinointipäällikkö, joka vastasi ensimmäisen elokuvan markkinoinnista ja jatkaa nyt täyttä häkää Vihan liekkien parissa. Uudessa haastattelussaan hän kertoo menestyksekkäästä urastaan, johon Nälkäpeli kuuluu isona osana. Alla Nälkäpeliin liittyvät kohdat, sekä uusi kuva Peetasta!

Kuinka haastavaa oli vedota laajaan yleisöön, joka Nälkäpelillä oli?
Oli paljon haasteita rakastettua kirjaa markkinoidessa, erityisesti kun tiesi, että se oli ensimmäinen neljän elokuvan sarjassa. Paras tekemämme päätös oli ottaa linjamme kirjasta - ja pidämme Suzanne Collinsin sanoja raamattunamme elokuvan markkinoinnissa.
Nälkäpeli on tarina vastahakoisesta sankarista, joka pakotetaan väkivallan maailmaan ja kokemaan, miten institutionaalinen väkivalta (esim. sota) muuttaa kaikkia. Pohjimmiltaan yksi suurimmista haasteista oli keksiä, miten käsitellä lapsia tappamassa lapsia. Kirjat eivät ylistä väkivaltaa, eikä Katniss ole tappaja. Tarinan sen puolen korostaminen olisi päinvastaista kirjojejn pohjimmaiselle viestille ja uskoimme, että se loitontaisi suurta osaa yleisöstä, joka rakastaa kirjoja ja rakastaisivat elokuvaa.
Mikä oli ensimmäinen kuvaamasi kampanja? Voitko puhua viimeisimmistä kuvauksistasi ja siitä, miten prosessisi toimii?
...Viimeisimpänä kuvasin kampajan Nälkäpeli: Vihan liekeille. Koska kuvasin kampanjan myös ensimmäiselle Nälkäpelille, olen tutustunut lahjakkuuksiin ja [kuvauksissa] on tietty luottamuksen ja tuttuuden taso, joka on lisännyt hieman taikaa kampanjoihin. Yleisesti kuvaajalla on hyvin vähän aikaa saada yhteys näyttelijään ja saada heidät tuntemaan olonsa mukavaksi ja turvalliseksi ja huolehdituksi - yleensä on kyse tunneista alkaen siitä, kun he tulevat paikalle studioon meikkaukseen/hiusten laittoon ennen kuin on aika käydä suoraan töihin. Minusta se on yksi työni hyvistä puolista - pääsen luomaan ihmisiin, joiden kanssa työskentelen, intiimimmällä tasolla kuin suurin osa markkinointipäälliköistä. Se on jotakin, mistä olen kiitollinen, enkä pidä sitä koskaan itsestäänselvyytenä.
Mitä erityisiä määreitä on otettava huomioon seuraavassa markkinointikampanjassasi... Julkaisit juuri ensimmäisen Vihan liekkien teaserin (jota katsottiin yli 28 miljoonaa kertaa vähän yli viikossa), mutta olen varma, että siihen liittyy monia haasteita.
Vihan liekkien teaser trailerin julkaisu oli valtavan keskeinen meneillään olevassa Nälkäpeli-kampanjassa. Koska kyseessä on neljän elokuvan sarja, jokainen osa on vain pala suuremmassa palapelissä ja tämä askel oli jopa tärkeämpi, koska ensimmäinen osa saavutti niin suuren suosion. Samaan aikaan meillä on uusi ohjaaja (Francis Lawrence), uusi editoija, uusi kuvaaja ja uusi vaatesuunnitelija. Joten ensimmäisen vilauksen toiseen elokuvaan piti todella toimia vakuuttaakseni faneille, että hahmot, jotka he tuntevat ja joita he rakastavat, ovat tulleet takaisin, ja että yhteinäisyys, jonka näytimme ensimmäisessä olekuvassa, on yhä mukana. Mutta minulle melkein yhtä tärkeää oli näyttää, että panokset ovat kovemmat, draamaa tulee olemaan enemmän, ja että Vihan liekit vie tarinan vastahakoisesta sankaristamme Katniss Everdeenistä aivan uudelle tasolle. Olen kiitollinen siitä, että Francis Lawrence on saanut aikaan giganttisen elokuvan, jossa on niin monia rikkaita ja loistavia osia, joilla voin leikkiä. Hän on todella tehnyt työstäni hauskaa ja helppoa.
Todennäköisesti tyydyttävin asia, jonka näin teaserin julkaisen jälkeen, oli fanikommentti yhdessä blogissa, joka julkaisi trailerin. Tuppaan olemaan ylipakkomielteinen lukemaan ja seuraamaan aitojen fanien reaktioita materiaaleihin. Tämä yksi kommentti teki suurimman osan, mitä tarvittiin vakuuttamaan minut, että olimme osuneet häränsilmään uudella teaser trailerilla: "Shit's getting real." Siitä se ei voi paremmaksi muuttua.
Mitä olette tykänneet Tim Palenin Nälkäpeli-/Vihan liekit-kampanjoista tähän asti? Entä mitä pidätte uudesta kuvasta?

Lähde

4 kommenttia:

  1. awww peeta <3 :* omg

    VastaaPoista
  2. Omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg IHANA PEETA! <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

    VastaaPoista
  3. Shit's getting real*. :D holy cow! :D ihana kuva, mutta haluan elokuvasta kuvia :( Johannasta ja Finnickistä! :) Musta markkinointi on ihan hyvin menny ja traileri oli hyvä. Ja aika viisasta olla näyttämättä sitä areenaa, se tuo faneille jännitystä! Ja se areena on niitten isoin kortti pakas koska kukaan ei malta odottaa nähdä sitä areenaa! Joten viisasta (y)

    VastaaPoista
  4. Voi Peeta komistuus <3 <3
    UHHH hottis booy

    VastaaPoista