keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Sam Claflin puhuu Vihan liekeistä Teen Voguen kanssa


Teen Vogue haastatteli Sam Claflinia maaliskuun numeroaan varten, kun Vihan liekkien kuvaukset olivat vielä käynnissä. Sam puhui käytännössä kaikesta Vihan liekkeihin ja Finnick Odairiin liittyvästä!
Aloha, Sam! Onnittelut Finnick Odairin roolin saamisesta. Miten se kaikki tapahtui?
Joo, siis he päättivät valita minut kenen tahansa muun nuoren, kuuman, hyvän näköisen näyttelijän sijasta. [nauraa] Koe-esiinnyin niin kuin kaikki muutkin. En tiennyt mitä varten se oli ennen kuin menin sinne, enkä olut lukenut kirjoja. Katsoessani sivua, jolla oli Finnick-niminen hahmo, mietin, "Kuka ihme on Finnick?" Ja sitten näin sivulla Katnissin ja olin, "Aaa, ok, ehkä tämä on Nälkäpeli." Sitten he päättivät, että he värjäisivät hiukseni vaaleiksi ja kappas, siinä on Finnick Odairinne!
Pidätkö blondeista hiuksistasi?
Se vaatii ehdottomasti hieman totuttelua. Minulla on nyt rusketus ja 6-pack neljän kuukauden kovan työn jälkeen. Minusta tuntuu hitaasti, mutta varmasti siltä, että olen Finnick Odair.
Treenisi kuulostaa intensiiviseltä!
Siitä hetkestä alkaen, kun astuin Atlantaan, he pistivät minut kuntosalille treenaamaan kaksi kertaa päivässä. Ja sitten stunttitreenit, se on loputonta. Ollakseni rehellinen, vietän elokuvassa paljon aikaa kanniskellen vanhaa rouvaa selässäni, kun Finnick kantaa Magsia suurimmassa osassa areenakohtauksista. Minusta tuntuu kuin jokainen kuvauspäivä olisi treeniä juoksennellessani ympäri Havaijia pieni ja vanha Lynn Cohen [Mags] selässäni. Mitä diettiini tulee, luulen, että olen syönyt enemmän kanoja kuin niitä on maailmassa. [nauraa] Söin kanaa ja parsaa lounaaksi ja päivälliseksi ja aamupalaksi omelettia ja kaurahiutaleita. Ja näin se meni neljän kuukauden ajan. Olen puhunut ystävilleni ja sanonut, "Hyvä luoja, olen niin masentunut, haluan vain hampurilaisen." Ja he sanovat, "Et tiedä kuinka onnekas olet voidessasi tehdä mitä teet."
Mikä tekee Finnickistä niin mahtavan hahmon näytellä?
Tässä hahmossa on paljon eri puolia. Finnickillä on myrskyisä suhde Katnissiin - yhtenä minuuttina hän [Katniss] luottaa häneen ja seuraavana ei. Rakastan heidän suhdettaan. Yhdessä he viimeinen käsittävät tarvitsevansa toisiaan selviytyäkseen ja se on kaunista.
Millaista Jennifer Lawrencen kanssa työskentely on? 
Jen on lahjakkain näyttelijätär, jonka kanssa minulla on ollut ilo työskennellä. Hän on todella mahtava. Hänellä on jo kaikki, eikä hänen tarvitse yrittää mitään. Mutta se tosi asia, että hän on niin ammattimainen ja ahkera ja halukas likaamaan kätensä tekee hänestä vielä mahtavamman.
Entäs Josh Hutcherson ja Liam Hemsworth?
Joshin kanssa ystävystyimme heti ensimmäisen jalkapallo-aiheisen keskustelumme aikana. Hän kysyi minulta, että pidänkö jalkapallosta ja minä olin, "Joo, olen brittiläinen!" Se tavallaan räjähti ulos mittasuhteista, jalkapallon pelaaminen kuvausten välissä. Se on ehdoton "bromanssi." Luulen, että lainaan hänen sanojaan, tai Jenin. [Jen puhuu Joshin ja Samin bromanssista] Valitettavasti Finnick ja Gale eivät koskaan kohtaa juuri tässä elokuvassa, joten minulla ei ole oikeastaan ollut mahdollisuutta tutustua Liamiin kovin hyvin. Jos hän on yhtään samanlainen kuin veljensä Chris, mistä olen varma, että hän on, olen varma, että hän on mahtava, mahtava tyyppi.
Millaista Havaijilla kuvaaminen on ja mitä teet vapaapäivinäsi? 
Kuvaamme parhaillamme paljon areena-juttuja. Märkäpuvut alkavat muuttua kuumiksi ja tunkkaisiksi. Se on tavallaan unelma, oikeastaan. Hengailemme, menemme rannalle. Kokeilin surffausta yhtenä päivänä. Pelaamme paljon jalkapalloa ja käymme elokuvissa. Me vain hengailemme kuten normaalit ihmiset. Minusta se on mahtavin juttu, mitä minulle selvisi kuuluisien ihmisten kanssa työskennellessäni: Kaikki ovat tavallaan samanlaisia. Et voi odottaa heidän olevan jonkinlaisia supersankareita, jotka kokeilevat viittoja ja luudanvarsia. [nauraa] Yhdessä olemme tosi onnellinen perhe.
Kuulostaa tosi hauskalta. Tapahtuuko kuvauspaikalla piloja?
Voi kyllä. On paljon piloja mitä teemme toisillemme. Josh ja minä suunnittelemme parhaillamme kanan kaappaamista ja sen piilottamista Jenin vaunuun. Tuleeko siitä totta vai ei, en ole varma. 
Sen jälkeen, kun elokuva ilmestyy, elämäsi tulee varmasti muuttumaan. Valmistaudutko millään tavalla?
Finnick ei ole Peeta tai Katniss. Halusin näytellä Katnissia, mutta he kieltäytyivät. [nauraa] Asun Lontoossa, mikä on mailien päässä sieltä, missä he asuvat. Sen tähden se voi olla hyvin erilaista.
Mitä voimme odottaa Finnickiltä? Voitko antaa meille pienen teaserin?
Kaikki mitä voin sanoa on, että yritän kovasti ja toivottavasti ihmiset eivät tule pettymään minuun. Hän on hyvin charmikas fyysinen olento ja toivottavasti hän tulee olemaan juuri sellainen kuin ihmiset lukevat kirjasta, enkä tule tekemään vääryyttä. En tarkoituksella halunnut katsoa mitään, mitä olen tähän mennessä tehnyt; En itse asiassa tykkää katsoa naamaani, joten en tykkää katsoa itseäni näytöltä. Minulla on jonkinlaista epävarmuutta. Olen jokseenkin perfektionisti, luulen, ja pyrin täydellisyyteen. Syy siihen, että olen näyttelijä on, etten voi koskaan olla täydellinen. Toivon, että ihmiset nauttivat tulkinnastani. Toivottavasti tulemme tekemään tällä kertaa isomman ja paremman.
Tässä on vielä hyvä video Samin Teen Voguen valokuvaussessiosta. Sillä hän kertoo mm. olleensa kauhuelokuvan viimeisissä kuvauksissa, kun hänelle soitettiin ja kerrottiin hänen saaneen Finnickin rooliin. Hän sanoo myös olleensa niin onnellinen, että itki itsensä uneen!


Kyseinen Teen Voguen numero tulee Suomessa myyntiin 5. maaliskuuta ja maksaa 5,50€! Tarkista lähin myyntipisteesi täältä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti