torstai 7. helmikuuta 2013

Jennifer Lawrence puhuu Katnissin roolista ja Vihan liekeistä

Colliderilla on uusi superpitkä Jennifer Lawrencen haastattelu, jossa puhutaan mm. hänen ensimmäisestä elokuvaaroolistaan, Unelmien pelikirjasta, palkintogaaloista sekä Vihan liekeistä. Alla suomennettuna haastattelun Nälkäpeliä koskeva osio, loput voi lukea englanniksi täältä.
Miksi epäröit ottaa Katniss Everdeenin roolia Nälkäpelissä?
Koska elämässä on hyvin harvinaista, että yksi johonkin myöntyminen tulee muuttamaan elämäsi täysin. Olin tyytyväinen elämääni, enkä vain ollut varma halusinko sen muuttuvan. Minulla on aina ollut mielessäni kuvitteellinen tulevaisuus, jossa olisin "soccer mom" [=stereotyyppinen keskiluokkainen lähiössä asuva nainen jolla on kouluikäisiä lapsia], joka ajaa minipakettiautolla ja lapseni olisivat normaaleja ja minulla olisi samanlainen perhe kuin jonka kanssa kasvoin. Se ei vain sopinut yhteen suuren elokuvasarjan kanssa. Joten otin kolme päivää ja joka päivä vastaukseni oli erilainen. Vihdoin puhuin äidilleni. Olin oikeastaan tehnyt vain indie-elokuvia ennen sitä ja hän sanoi, "Joka kerta, kun ihmiset kysyvät mikset tee studioelokuvia, sanot, että koskas et välitä elokuvan koosta, välität tarinasta ja hahmosta. Mutta olet tekopyhä, koska nyt sinulla on tarina ja hahmo, joista välität, mutta et aio sanoa sille 'kyllä' sen koon takia." Joten sanoin kyllä, enkä ole katunut sitä. Odotin katuvani, mutta en ole, tähän mennessä.
Miltä sinusta tuntuu, että niin monet nuoret naiset ihailevat sinua nyt, siitä lähtien kun otit roolin?
Se on jännittävää! Se on tosi mukavaa. Ja olen onnellinen, ettei minulla ole salaista elämää, koska se olisi niin stressaavaa.
Millaista oli palata takaisin hahmoon toista elokuvaa, Vihan liekkejä, varten?
Jos mahdollista, valmistautumista on jopa vähemmän, koska olin että, "Olen tehnyt tätä ennenkin." Se oli mahtavaa, koska se oli kuin menisi takaisin lukioon. Meillä oli paljolti sama elokuvaporukka ja tietenkin Josh [Hutcherson] ja Liam [Hemsworth] olivat siellä. Yleensä, kun teen elokuvaa, tapaan ihmiset ensimmäistä kertaa, joten oli vain upeaa työskennellä saman porukan kanssa. Se oli niin hauskaa. Ja se on hahmo, jota rakastan, ja tarina ja viesti, joita kohtaan olen intohimoinen, joten ole onnistunut tylsistyä. Siihen hahmoon on tosian aika vaikea kyllästyä.
Lähde

2 kommenttia:

  1. Hihii pidin tänää kamun kaa koulussa esitelmän Nälkäpeli- kirjoista :) :D ;) ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin teen Nälkäpelistä kirjaesitelmää! Aiheena on "ajatuksia herättävä kirja" ja Nälkäpelihän on täydellinen siihen. :D

      Poista