maanantai 18. helmikuuta 2013

Kuvaaja Jo Willems puhuu Vihan liekeistä ja Jennifer Lawrencesta


Francis Lawrence palkkasi Vihan liekkien kuvaajaksi Jo Willemsin, joka kertoo Belgian De Standaardin tammikuun numerossa työstään sekä Jennifer Lawrencen tapaamisesta.
Näin suuressa projektissa työskentelemisestä
"Aikaisemmin hylkäsin joitain suuria projekteja, koska se ei tuntunut oikealta, mutta en epäillyt [Vihan liekkejä] sekuntiakaan", Willems sanoo. "Pidin edellisesti elokuvasta tosi paljon ja minä todella halusin työskennellä Francisin kanssa... Ensimmäisinä kuvauspäivinä olin siellä tosin ihan tärisevin polvin. Siellä minä olin, miljoonan dollarin projektin kulisseissa. Olin aliarvioinut ne paineet. Mutta heti, kun näin ensimmäiset otot tiesin, että kaikki järjestyisi. Pystyin rentoutumaan sen jälkeen!"
Jatko-osan erilaisesta kameratyöskentelystä
"Siinä on enemmän olalla pidettävän kameran kanssa työskentelyä, mikä saa otot näyttämään aggressiivisemmilta. Francisilla ja minulla ei ollut epäilystäkään siitä, että tekisimme elokuvan filmille. Digitaalinen on puhdasta ja steriiliä, mutta aidossa filmissä on enemmän sielua ja tunnetta. Tarina sijoittuu kaukaiseen tulevaisuuteen, joten sen piti näyttää niin aidolta ja autenttiselta kuin mahdollista."
Jennifer Lawrencen tapaamisesta
"Olin aluksi vähän hämmentynyt, hänen läsnäolonsa on todella huomattava. Mutta hän on niin suloinen ja tavallinen, että [se tunne] katosi hyvin nopeasti. Minun 9-vuotias tyttäreni kuitenkin pitää siitä: kun hän vieraili luonani kuvauspaikalla, hän pystyi tapaamaan Jenniferin. Hänestä olen tällä hetkellä maailman siistein isä."
Vihan liekkien kuvausaikataulusta
Kuuden viime kuukauden aikana hänellä on ollut hyvin kiireinen aikataulu. 14-tuntiset päivät ja kuusi päiväiset viikot eivät ole poikkeuksellisia. "Se on ollut raskasta", Willems sanoo. "Mutta me todella halusimme saada kuvaukset loppuun ennen joulua."
 Suomennettu The Hobin englannin kielisestä käännöksestä (alkuperäinen haastattelu on hollanniksi).

Lähde

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti