torstai 10. syyskuuta 2015

Uusi stillkuva + Jennifer Lawrencen haastattelu


The New York Times on julkaissut uuden stillkuvan Matkijanärhi osa 2:sta Jennifer Lawrencen haastattelun yhteydessä! Onhan tässä kuvia jo odoteltukin.
"Kuvittelen hukkuvani." 
Jennifer Lawrence nielaisi ja jatkoi. "Kuvittelen hukkuvani. Ulkoisesti näytän siltä kuin minulla olisi hauskaa, ja minulla onkin, ainakin joillain tasoilla. Siellä minä olin, pieni tyttö Kentuckysta, jonka vanha kunnon Hollywood löysi. Mutta sisäisesti olen peloissani. Yhdessä hetkessä - boom - kaikki kuuntelevat, kaikki katsovat. 
Neiti Lawrence, 25, yritti muistaa sen vielä nuoremman naisen, joka hän oli syksyllä 2011, kun ensimmäisen Nälkäpelin promokampanja alkoi. Huomio ei ollut täysin uutta; hän oli Academy Awardseissa parhaan naisnäyttelijän kategorian ehdokkaana roolistaan pienessä indiessä Winter's Bone. Mutta tuo kokemus ei ollut mitään verrattuna tarkkailuun, joka alkoi, kun hän allekirjoitti sopimuksen Katniss Everdeenin, Nälkäpeli-sarjan keskuudessa olevan vastahakoisen taistelijan, näyttelemisestä. 
Ja nyt? Mitä neiti Lawrence ajattelee itsestään, kun hän valmistautuu hyvästelemään Katnissin? Matkijanärhi osa 2, neljäs ja viimeinen Nälkäpeli-elokuva (ainakin näillä näkymin), saapuu Lionsgatelta 20. marraskuuta. [Amerikassa, Suomessa 18.11.]
Vastaus - sekä neiti Lawrencen mielipide Kris Jenneristä, David O. Russellin elokuvissa näytteleminen, vaikka on liian nuori rooleihin ja hänen unenomaiset yhteytensä Nälkäpeli-kanssanäyttelijöihin - tulivat esille viime kuussa tunnin kestäneen, Four Seasons-hotellin sviitissä käydyssä keskustelussa. Hän saapui iltapäivällä pidettyyn haastatteluun valmiina kuvauksiin (mustat piikkikorot, valkoinen minihame, jossa vetoketjuja sivussa) ja otti komennon: tehokas kättely, voisimmeko sammuttaa ilmastoinnin, kiitos, eiköhän aloiteta. Eipä aikaakaan, kuitenkaan, kun hänen jalkansa olivat sohvalla ja hän avasi karkkeja papereistaan nauraen ja näyttäen olevansa hauska. Tässä otteita: 
Tähän mennessä Katniss on käynyt läpi paljon. Hänen on täytynyt metsästää lapsia urheilun nimissä vasten tahtoaan. Se typerä kissa on kiusannut häntä useammin kuin kerran. 
Jos Katniss oli peloissaan edellisessä elokuvassa, niin seuraavassa hän on melkein turta. Hän on käynyt läpi niin paljon. 
Päätekö sama kuvaus sinuun? Sinäkin olet käynyt läpi paljon muutaman edellisvuoden aikana. Yksityiset kuvasi varastettiin ja julkaistiin netissä. American Hustlesta saamasi palkka heitettynä nettiin osana Sonyn hakkerointia. Kaatuminen Oscareissa. 
Voisitko ehkä luetella lisää nöyryyttäviä asioita minusta? [Nauraa.] 
Anteeksi. Miten olet muuttunut sitten ensimmäisen Nälkäpelin? 
Minusta ei tunnu siltä kuin mikään voisi laahata minua enää. Minusta tuntuu, että olen enemmän kontrollissa. Olen rauhallisempi. Tiedän, ettei ole järkeä hermoilla koko päivää, joten yritän olla hermoilematta. Olen edelleen peloissani, mutta pelkään eri asioita. Nyt, olen huolissani - (vaikenee ja liikahtaa hieman epämukavasti sohvalla) Okei, laita itsesi aisoihin, Jennifer. Tämä ei ole terapiaa. 
Mitä tulet ikävöimään eniten Nälkäpeli-kokemuksesta? Kanssanäyttelijöitäsi? Tiedän, että olet erityisen läheinen Josh Hutchersonin ja Liam Hemsworthin kanssa. 
Viimeinen päivä oli tosi tunteellinen, emmekä oikein voineet päästää irti toisistamme. Olimme tavallaan peloissamme siitä, että jotakin oli päättymässä. Ja sitten, viikkoa myöhemmin, hengailimme Liamin luona. Ajatellimme, "Oh, ok, eli nyt me voimme vain olla kavereita." 
Nähtyämme, ettei mikään oikeastaan muuttunut meidän kolmen kesken - neljän, Woody [Harrelson] mukaan luettuna, mutta hän asuu Havaijilla, joten se on hankalampaa - olimme okei. Tarkoitan, tämä tapahtui eilen: Woody tekstasi minulle ja sanoi nähneensä unen minusta. Ja minä vastasin, "Olinko mahtava?" Ja sitten Josh soitti minulle ja kertoi nähneensä unen Woodysta. Ja sitten ystäväni tuli luokseni ja kertoi nähneensä seksiunen Liamista. 
Minä en nähnyt unta kenestäkään, mutta voihan niin käydä ensi yönä.
Koko haastattelu luettavissa täällä! Jennifer kertoo lisää tunteistaan kuuluisuutta kohtaan, 25-vuotissyntymäpäivistään, ystävyydestään Amy Schumerin kanssa ja David O. Russellin ohjauksessa tekemistään elokuvista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti